קידום ממומן בגוגל זו אומנות בפני עצמה. יש לקחת בחשבון מעל ל-250 פקטורים שונים אותם גוגל בודקת בדקדקנות יתרה, וכך כל אתר אל מול מתחריו באותן מילות המפתח, מקבל את דירוגו בדף תוצאות החיפוש. כל התהליך, באופן טבעי – לוקח זמן… לעיתים הרבה זמן! קל וחומר בביטויים בהם התחרות גבוהה, דאז אפילו ניתן לומר שגם אם נמתין לנצח, לעולם לא נוכל לכבוש את העמוד הראשון בגוגל.
אז מה עושים? האם לוותר מראש על ביטויי מפתח שיכולים להביא לקוחות, רק בגלל שהסיכוי לקידום אתרים אורגני קלוש? ועל אחת כמה וכמה – מה עושה אתר חדש, שרק עכשיו עלה לאוויר, וצריך להחזיר את ההשקעה שלו?
קידום ממומן בגוגל
פרסום באינטרנט בכלל, ופרסום בגוגל בפרט, הינו כלי מצוין לשיווק אינטרנטי קל, ובעיקר מהיר!
הקידום הממומן בגוגל מכניס את אתר האינטרנט שלך למכירה פומבית חכמה, בה ניתן להציע הצעת מחיר לפי קליק – משמע, כל גולש אשר חיפש ביטוי מפתח מסוים ובו ברצונך שאתר האינטרנט שלך יופיע, על כל קליק שיוביל את הגולש לאתר שלך נצטרך לשלם סכום כסף מסוים. במילים אחרות – לא הקליקו, לא שילמת! בנוסף, ובניגוד לפרסום המסורתי, השיווק באינטרנט – מדיד! כלומר, ניתן לבחון את הצלחתו של מסע הפרסום בכל רגע נתון, ולבצע שיפורים תוך כדי ריצה בכדי למקסם את הפרסום הממומן להבאת תוצאות אופטימליות.
קידום ממומן: למי זה טוב?
במילה אחת – לכולם!
יחד עם זאת, מומלץ מאד להבין את עקרונות השיווק באינטרנט קצת יותר לעומק בכדי להתאים את הקידום הממומן בדיוק לצרכייך.
אם כך, הכירו את גוגל אדס (Google Ads) – המנוע השיווקי ליצירה וניהול מסעות פרסום ממומנים ושיווק אינטרנטי, דרכו פועל כל הקידום הממומן בגוגל. באמצעותו נוכל לפרסם למגוון רשתות פרסום אפשריות:
רשת החיפוש – Search Network
רשת החיפוש של גוגל מורכבת, כמובן, מדף תוצאות החיפוש של גוגל עצמה, הכוללת כברירת מחדל 6 תוצאות ממומנות לכל דף (3 מעל לתוצאות החיפוש האורגניות ו-3 מתחת), ובביטויים תחרותיים תצורף עוד תוצאה אחת בחלקו העליון של הדף. לרשת זו חוברים גם “שותפי החיפוש” – אתרים נוספים (כגון: ואללה!) אשר עושים שימוש בשורת החיפוש של גוגל בתוך האתר שלהם.
יתרונות הקידום ברשת החיפוש: הצגת מודעה מעל לתוצאות החיפוש האורגניות בדיוק ברגע הנכון – כשהלקוח הפוטנציאלי שלך מחפש את אחד משירותי העסק שלך.
רשת המדיה – GDN – Google Display Network
רשת המדיה של גוגל מורכבת מאתרים נוספים אשר בבעלות גוגל (כגון: יוטיוב, ג’ימייל, אנדרואיד ועוד), ומעל ל-2 מיליון אתרים אחרים אשר מציעים שטחי פרסום לגוגל באמצעות Google AdSense (כגון: ynet ,ebay, ועוד). בעוד שהפרסום ברשת החיפוש הוא טקסטואלי בלבד, ברשת המדיה ניתן להקים מגוון רחב יותר של מודעות ויזואליות, הכוללות: תמונות, הנפשות ווידאו, ובכך “ללכוד” את תשומת ליבו של הגולש במרחבי רשת האינטרנט.
יתרונות הקידום ברשת המדיה: יצירת מודעות למותג תוך שימוש במגוון רחב של אתרים באינטרנט מבוססי קהל יעד רלוונטי, וריכוז העלויות במקום אחד.
רימרקטינג (שיווק רודף לקוח) – Remarketing
כבר ציינתי שקידום ממומן בגוגל הוא גם חכם? אם יש לך רשימת לקוחות קיימת ו/או כמות מכובדת של גולשים המבקרים באתר האינטרנט שלך, נוכל “לרדוף” אחריהם ברחבי האינטרנט עם מודעות מפתות במיוחד בכדי שישמרו על נאמנות למותג שלך. רימרקטינג הוא פרסום באינטרנט המבוסס על יכולת המעקב של גוגל אחר פעילויות הגולשים, ומאפשר לעסק שלך להישאר בתודעת הגולשים עד שאלו יהפכו ללקוחות.
יתרונות הרימרקטינג: לא כל עסקה נסגרת בו במקום! השארות בתודעת הגולש יכולה להשפיע רבות על תהליך קבלת ההחלטה, עד לביצוע העסקה בפועל.
רוצים יותר פרטים לגבי מיטוב אתר להגדלת המרות? צרו איתי קשר...
פרסום ביוטיוב
פרסום ושיווק באמצעות סרטונים באתר ה-2 בגודלו בעולם, כבר מזמן הפך למיין-סטרים לכל עסק ובכל גודל. בעזרת סרטון תדמיתי קצר וקולע, ניתן להגיע לאלפי משתמשים ביום בכדי להשיג מגוון מטרות שונות, כגון: יצירת מודעות, הבאת תנועה איכותית לאתר ו/או לערוץ YouTube, השגת לידים או רכישות בחנות אינטרנטית ועוד. בנוסף ומאחר וליוטיוב קיימת מתחרה ישירה (פייסבוק), ניתן ליצור מסע פרסום אפקטיבי ביותר במחיר נמוך במיוחד לצפייה.
יתרונות הפרסום ביוטיוב: שיווק סרטונים רב-מטרתי בעלויות נמוכות יחסית, תודות לתחרות ברשת.
קידום אפליקציה
כל עסק המפתח אפליקציה לשימוש במכשירים ניידים מבוססי אנדרואיד יודע שבעוד שהאפליקציה שלו אולי הכי טובה בתחומה, עדיין להשיג לה משתמשים שיעידו על טיבה יכול להוות עבודה לא פחות קשה מפיתוחה עצמה. בדיוק בשביל זה גוגל מאפשרת לנו לפרסם את האפליקציה הן בחנות האפליקציות של גוגל – Google Play, כמו גם באפליקציות נוספות התומכות בפרסום בתוכן – In App Advertising. קידום ממומן נכון של אפליקציה יכול להועיל מאד בשלביה הראשונים, כמו גם מאוחר יותר, לביצוע רכישות נוספות מתוך האפליקציה – In App Purchases.
יתרונות קידום אפליקציה: שיווק מהיר ואיכותי לקהל היעד המשתמש בנייד תומך אנדרואיד להתקנת האפליקציה ישירות דרך Google Play ו/או רכישות נוספות בתוך האפליקציה.
קידום חנות אינטרנטית – Google Shopping
בואו נהיה כנים – כולם אוהבים קניות ברשת האינטרנט! זה זמין, מהיר, יכול להיות זול משמעותית ומגיע עד הבית! על כן, בעלי חנויות אינטרנטיות עושים כמיטב יכולתם לשווק את החנות שלהם בכל דרך אפשרית. גם בגוגל הבינו את הביקוש הגובר לנושא, ולשם כך בנו את Google Merchant Center – שילוב החנות האינטרנטית שלך בתוכו יכול לפתוח אופקי פרסום חדשים ומעניינים במיוחד, אשר מציגים מודעות ייחודיות של המוצרים שלך, לרבות: תמונה, מפרט קצר, מחיר ומחיר מבצע, והכל ישירות ברשת החיפוש של גוגל – משמע, הגולש שחיפש מוצר מסוים, יכול למצוא את המוצר שבחנות שלך בקלות, ובקליק אחד כבר להיות עמוק בתוך דף המוצר, מוכן לרכישה.
יתרונות הקידום בגוגל שופינג: מודעות ייחודיות ומניעות לפעולת רכישה, ישירות מרשת החיפוש של גוגל.
פרסום בעידן הניו-מדיה: פרסום מדיד
יצא לכם בעבר, או שאתם עדיין מפרסמים במדיה המסורתית? למשל: בטלוויזיה, ברדיו האזורי, בעיתון, בפליירים או אפילו על תחבורה ציבורית… בעוד שמסע הפרסום שלכם יכול להיות מוצלח, הוא עדיין נושא בחובו מספר בעיות:
- אין אפשרות לדעת כמה אנשים נחשפו בפועל למודעה שלך!
- אין אפשרות לדעת מיהם האנשים שנחשפו למודעה שלך!
- אין אפשרות לדעת כמה מהאנשים שנחשפו למודעה שלך, בפועל הגיעו אלייך בעקבותיה!
- אין אפשרות לדעת כמה מהאנשים שהגיעו אלייך בעקבות מודעה זו, בפועל רכשו את שירותייך / מוצרייך!
כל אלו מביאים למסקנה אחת ברורה – לא ניתן בשום אופן למדוד אפקטיביות ברורה של מסע פרסום במדיה המסורתית!
או במילים אחרות – לעולם לא נוכל לדעת בוודאות האם החזרנו את ההשקעה במסע פרסום שכזה!
וכאן בדיוק נעוצה גדולתו של הפרסום והשיווק הממומן בגוגל – הכול ניתן לתכנן, למקד, לפרסם, לבחון תוצאות, לנתח נתונים ולשווק מחדש – בצורה פשוטה, יעילה ואפילו להצליח גם עם תקציב מינימליסטי.
בתחילת כל חודש תקבלו מאיתנו דו”ח המפרט בדיוק את כל ה”נעלמים” מהמדיה המסורתית, הכולל ניתוח וביצוע אופטימיזציות שוטפות לשיפור ביצועי מסע הפרסום הממומן שלך ולהחזר ההשקעה שלך.