פרסום במטא (פייסבוק)

שיווק ברשתות חברתיות נהיה טרנדי מאד בשנים האחרונות, ובצדק! היכולת הייחודית לפלח קהלי יעד שונים לפי נתונים גאוגרפיים, דמוגרפיים ותחומי עניין הופכת את המדיה החברתית בכלל, והשיווק בפייסבוק בפרט להרבה יותר מסתם “לייקים לפייסבוק” – אלא ללקוחות של ממש, ואף יותר מכך – ללקוחות שמביאים לקוחות נוספים! במילים אחרות, פייסבוק עסקי הוא ה”פה לאוזן” החדש.
יחד עם זאת, חשוב לזכור שפייסבוק אמנם בנתה את המוניטין שלה על כך שהיא “פשוטה”, בעלת ממשק משתמש פשוט כך שכל אחד יכול להקים, לשווק ולפרסם בפייסבוק. ברם לפשטות הזו יש כמובן מחיר, ומי שלא מכיר את הדקויות הקטנות והפחות פשוטות של השיווק בפייסבוק, ימצא את עצמו במהרה מוציא כספים שוב ושוב על פרסום ממומן בפייסבוק, שבמקרה הטוב מניב תוצאות דלות, ובמקרה הפחות טוב אינו מניב תוצאות כלל, עד כדי יוצר נזק תדמיתי ארוך טווח של ממש.

אז בכדי להימנע מהמוקשים הללו, גלו את סוד הקסם של פייסבוק:

פתיחת דף עסקי בפייסבוק

על פניו משימה פשוטה, וכך גם פייסבוק התכוונה שזו תהיה. כל משתמש ומשתמשת בפייסבוק בעלי פרופיל פרטי, יכולים לפתוח דפים עסקיים בפייסבוק כיד המלך ובחינם! אבל איזה סוג דף נכון לפתוח? עסק מקומי? מותג? ארגון? ומה בכלל ההבדלים ביניהם?? אז, כאן האמת, שגם אם בחרתם בסוג דף אחד, אין בעיה לעבור לאחר במקרה הצורך.

החשוב הוא לא להקים פרופיל פרטי בפייסבוק המייצג עסק, מאחר וזה מפר את מדיניות השימוש של פייסבוק, אשר יכולה (וגם עושה זאת לא מעט) להכריח אותך להמיר את הפרופיל לדף עסקי. לעומת זאת, לתמונת הפרופיל ולתמונת הקאבר ישנן משמעויות רבות מבחינת השיווק בפייסבוק, ובאלו מומלץ מאד לא לזלזל. התמונות חייבות להיות מותאמות לגדלים המומלצים ע”י פייסבוק, ואלו עלולים להשתנות מעת לעת, כמו גם להתאים הן לאתר פייסבוק במחשבים והן לאפליקציית פייסבוק במכשירים ניידים.

ניהול דף פייסבוק

אחרי שפתחת דף עסקי בפייסבוק, עכשיו נותר “רק” לנהל אותו. גם כאן, פייסבוק עשתה עבודה מדהימה בכדי להקל על חיי המשתמשים, אך ניהול נכון של דף פייסבוק הרבה יותר עמוק מזה! לכתוב פוסט כזה או אחר, לצרף לו תמונה שמצאה חן בעיינך ולקוות לטוב – זה לא יביא את הקהל שלך לעקוב אחרייך. וכאן חשוב מאד לציין – החשיפה האורגנית של דפים עסקיים בפייסבוק תלויה לחלוטין בקהל היעד האוהד את הדף! כלומר, אם קהל האוהדים של הדף העסקי שלך הוא באמת קהל היעד המתאים, שמביע עניין אמיתי בתכני הדף, הוא לבד יעשה את העבודה… אך אם הקהל שלך פחות מעורב, שלא לומר אין לו כלל קשר עם העסק, אזי הוא ימשיך במגמתו של לא לעשות כלום, בטח לבטח שלא יביא עוד לקוחות פוטנציאליים חדשים, וזהו ה”מוקש” הקשה ביותר להתגבר עליו בשלבים מאוחרים יותר של ניהול הדף.

ניהול דף נכון מתחיל ונגמר בקהל היעד שלך, אותו יש לחקור עוד לפני פתיחת הדף – להכיר אותו, לדעת מה הוא אוהב, במה הוא מתעניין, מה הוא מחפש כשהוא נמצא בפייסבוק, ולתת לכך מענה ישיר ומיידי בצורת פוסטים בעלי תמהיל מגוון ועקבי (ולא רק “תראו איזה עסק מדהים יש לנו…”), טאבים רלוונטיים, והנעה ברורה לפעולה. כל אלו יביאו לייקים לפייסבוק שלך בצורה איכותית, ראויה ויתרמו לקידום בפייסבוק אורגנית.

פרסום בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק עוזר לך לשווק את הדף העסקי שלך ע”י הגעה לקהלים חדשים ומגוונים, שבלעדיו לא היה להם סיכוי להכיר אותו בכלל. גם כאן, פייסבוק עשתה עבודה פנטסטית בניסיון לשכנע אותך לפרסם את הדף שלך ותכניו כמה שיותר, ע”י שימוש (עד כדי מוגזם) בלחצנים כחולים הקוראים לך “לקדם” את הדף ו/או את הפוסט.
אז זוכרים שאמרתי קודם שניהול דף נכון מתחיל ונגמר בקהל היעד שלך? אז בנושא הפרסום בפייסבוק הדבר הופך להרבה יותר מהותי, מאחר וכאן – כל צפייה במודעה שלך, כל הקלקה, כל מילוי פרטים, כל צפייה בסרטון, כל לייק וכל מעורבות למעשה שהגולש מבצע אל מול מסע הפרסום שלך, עולה לך כסף!

פילוח מספר קהלי יעד, המבוסס על תחומי עניין מדוייקים ורלוונטיים, על פעילויות שונות בפייסבוק ובאתר האינטרנט שלך, על פייסבוק פיקסל, על קהלים דומים לקהל המתעניין בדף שלך (קהל Lookalike), ושימוש בכלים מתקדמים נוספים אשר יאפשרו לך למקד את הפרסום בפייסבוק, תוך שליחת מודעות מותאמות אישית לכל קהל וקהל בנפרד, יעזרו לך למקסם את ההחזר על ההשקעה במסע הפרסום ולהשיג קהלים רלוונטיים חדשים אשר עתידיים להועיל לקידום האורגני של הדף העסקי שלך.

לסיכום, חשוב לזכור – לייקים לפייסבוק קל מאד להשיג ופרסום בפייסבוק קל מאד לעשות – אבל הם לאו דווקא יניבו לך את התוצאות המבוקשות, ולעיתים אף עלולים לגרום ליותר נזק מתועלת… בדיוק בשביל זה אני כאן.

מעוניינים בהצעה שווה? השאירו פרטים:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

סגירת תפריט